piątek, 12 czerwca 2015

Najlepsze książki o koralikach - mój TOP 10






Jestem osobą, która pamięta jeszcze czasy kiedy nie było internetu, a wiedzę czerpało się z książek.
Czy jestem już tak stara czy tylko sentymentalna?  Chodziło się do biblioteki i wyszukiwało potrzebne informacje. Nadal uwielbiam czytać i pewnie stąd bierze się moja miłość do książek o koralikach. Internet znacznie ułatwia uczenie się nowych rzeczy. zasoby jego są ogromne. Jednak ja nadal uwielbiam kupować książki, zabierać je do domu, oglądać i czytać, czytać, czytać....






MÓJ PRYWATNY TOP 10




 Beading



1. "Geometric Beadwork" Jean Power

Ta książka zawiera wiele inspirujących projektów. Schematy są bardzo czytelne.
Kolejne rozdziały to:
Podstawy (terminologia, materiały, narzędzia, podstawowe ściegi i porady)
Trójkąty: Wisiorki, naszyjniki i bransoletki - wszystkie opierają się na kształcie trójkąta)
Kwadraty: (gwiazdy 3D)
Pięciboki: (bransoletki, wisiorki 3D)
Beyond corners: bransoletkI Rick-Rack, geometryczny tulipan)






2. "Shaped Beadwork" Diane Fitzgerald

Ceniona autorka dwóch kolejnych książek w moim rankingu.
Książka świetna dla osób początkujący. Chociaż zaawansowani też znajdą tu piękne projekty.
Ścieg peyote.
Bardzo czytelne schematy.
Projekty od bardzo łatwych do bardziej skomplikowanych.

3. "Shaped Beadwork & Beyond" Diane Fitzgerald
Pozycja dla trochę bardziej zaawansowanych maniaczek koralików.
Piękne kulki i naszyjniki - ścieg peyote.






4. "Contemporary Geometric Beadwork" Kate McKinnon czesc I i II
Kate zebrała artystów (m.in. Jean Power - nr 1 na mojej liście) i stworzyła album z ich pracami.
Fantastyczne fotografie. Oglądam te książki z przyjemnością.
Ogrom inspiracji. Feria barw. Pięknie wydane.
Zawierają też schematy, ale w ograniczonej ilości.
Dwa tomy.





5. "The Art of Beaded Beads" Jean Campbell
Interesujące projekty związane z koralikami z koralików.







6. "Creative Beading"
Zawiera najlepsze projekty, które pojawiły się w ciągu roku w magazynie "Bead&Button"
O ile się nie mylę jak dotąd wydali 10 części.








Haft koralikowy - Bead embroidery



7. "Dimensional Bead Embroidery" Jamie Cloud Eakin
Przewodnik po technice. Projekty - od prostych do skomplikowanych.


8. "Beading with cabochons" Jamie Cloud Eakin
Obszywanie kaboszonów. Wiele świetnych propozycji





9. "The Art of Bead Embroidery" Heidi Kummli & Sherry Serafini
Dwie światowe gwiazdy haftu koralikowego napisały książkę.
Książka zauroczyła mnie opsami.
Kilka projektów.
Shttp://katemckinnon.bigcartel.com/category/booksietne zdjęcia biżuterii autorek
Bardzo polecam.

10. "Sensational Bead Embroidery" Sherry Serafini
Zawiera 25 spektakularnych projektów tej znanej beaderki.







Każdą z tych książek uważam za wartościową.
Mam nadzieję, że w przyszłości moja lista wydłuży się.
Jest jeszcze wiele pozycji koralikowych, których jeszcze nie zam.

Czy Wy też macie swoje bestsellery książkowe?
Wpisujcie w komentarzach zasługujące na uwagę publikacje.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedzenie naszego bloga i pozostawienie komentarza.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...